Veelgestelde Vragen door inwoners – Sport en Cultuur Helmond
Overzicht veelgestelde vragen
Wij merken dat een aantal vragen vaak gesteld worden door julie als inschrijver van sportieve en/of creatieve activiteiten. Deze vragen hebben wij alvast voor jullie gebundeld op deze pagina.
Natuurlijk staan wij jullie altijd graag te woord voor iedere vraag, dus neem gerust contact met ons op!
- Wat is Sjors Sportief & Creatief?
- Zijn er ook activiteiten voor andere doelgroepen dan voor de basisschool?
- Hoe werkt het inschrijven van activiteiten?
- Ik wil me graag inschrijven voor een activiteit, hoe doe ik dat?
- Ik wil mijn activiteit graag annuleren, hoe kan ik dit doen?
- Kan ik met eenzelfde login meerdere inschrijvingen voor verschillende personen doen?
- Ik wil mijn geld terug voor mijn activiteit, hoe kan ik hier voor zorgen?
- Ik wil me inschrijven voor een wachtlijst, hoe werkt dit?
- Kost een inschrijving op een wachtlijst geld?
- Ik wil graag ruilen van activiteit bij dezelfde aanbieder, hoe regel ik dit?
Wat is Sjors Sportief & Creatief?
Sjors Sportief & Creatief richt zich op kennismakingsaanbod voor alle basisschoolkinderen in Helmond. Aanbieders registreren zich op deze website en voeren vervolgens hun kennismakingsaanbod in. Het volledige aanbod wordt gepresenteerd op deze website en wij zorgen ervoor dat alle basisschoolkinderen uit de gemeente op een opvallende manier deze activiteiten onder de aandacht krijgen. Dit gebeurt door middel van het uitdelen van een Sjorsboekje op alle basisscholen. Deelnemers kunnen zich gedurende het hele schooljaar digitaal inschrijven.
Zijn er ook activiteiten voor andere doelgroepen dan voor de basisschool?
Jazeker! Sjors Sportief & Creatief is gericht op basisschooljeugd. Daarnaast bieden wij ook aanbod voor volwassen, senioren en richten we ons op aangepast sportaanbod. Bekijk deze in het activiteitenoverzicht en schrijf je direct digitaal in.
Hoe werkt het inschrijven van activiteiten?
1. Bekijk het aanbod en kies je activiteiten
Zoek leuke activiteiten uit in ons activiteitenaanbod, zoveel als je wilt! Ga samen met je ouders/verzorgers naar de website om het aanbod te bekijken en je in te schrijven: https://www.sportencultuurhelmond.nl/activiteiten
2. Meerdere inschrijvingen van alle kinderen in één keer!
Zoek alle activiteiten - ook van meerdere kinderen - in de lijst en voeg ze toe aan het inschrijfmandje (winkelwagentje). Het is mogelijk om meer kinderen toe te voegen aan een activiteit.
VOL > als de activiteit vol is, kan er niet meer worden ingeschreven.
WACHTLIJST > vaak kan jij je nog opgeven voor een wachtlijst. Wanneer een plek vrijkomt, ontvang je een bericht per mail.
3. Koppel de gegevens van je kind aan de betreffende activiteit
Alle activiteiten in het inschrijfmandje geplaatst? Gan dan verder en koppel deze inschrijvingen eenvoudig aan het juiste kind, zodat de aanbieder weet welke inschrijver deze kan verwachten!
4. Eventuele kosten worden via automatische incasso van de rekening afgeschreven
Als er kosten worden gerekend voor een activiteit wordt een IBAN-nummer gevraagd met toestemming om automatische incasso uit te voeren. Dit bedrag wordt uiterlijk 1 maand later afgeschreven. Je hoeft dus nooi contact geld mee te namen naar de activiteit. Na de inschrijving krijg je de bevestiging per mail!
Ik wil me graag inschrijven voor een activiteit, hoe doe ik dat?
Inschrijven op een activiteit gebeurt altijd via dit platform. Alle aanbieders krijgen ook de instructie om alle inschrijvingen via dit platform te beheren. Om direct een gericht en plaatselijk activiteitenoverzicht te tonen, is het van belang dat je aangeeft in welke gemeente je woont, zodat enkel de activiteiten uit deze gemeente zichtbaar zullen zijn.
Volg de stappen om je verder in te schrijven via het winkelmandje.
Ik wil mijn activiteit graag annuleren, hoe kan ik dit doen?
Het wordt zeer op prijs gesteld als je dit vooraf kenbaar maakt aan de aanbieder. Zij houden per slot van rekening toch ook rekening met jouw komst.
Als je bent ingelogd, kun je voor een gratis activiteit tot 3 dagen voor aanvang van de activiteit jouw inschrijving annuleren. Klik op het prullenbakje en de aanbieder wordt hiervan automatisch op de hoogte gesteld.
Voor een betaalde activiteit is het mogelijk om tot 4 dagen na aanmelding zonder problemen via je login te annuleren. Daarna is het van belang dat je contact opneemt met de aanbieder en de reden duidelijk maakt. Als dit nog ruim op tijd is en het een legitieme reden is, ontvangen wij een e-mail van de aanbieder met daarin het verzoek het geld naar de inschrijver terug te storten. Wij zullen dit direct in orde maken via het betaalsysteem van iDeal, afhankelijk van de bank kan hier wat tijd overheen gaan.
Kan ik met eenzelfde login meerdere inschrijvingen voor verschillende personen doen?
Jazeker kan dit! In principe is het mogelijk om voor het hele gezin activiteiten aan te melden. Omdat het voor de aanbieder prettig te weten is wie er precies gaat komen, is het ook aan te raden om de juiste persoon te koppelen aan de betreffende activiteit.
Voeg eenvoudig de activiteiten toe aan het winkelmandje. Nadat je winkelmandje gevuld is, koppel je eenvoudig de juiste namen aan de activiteit. Het systeem onthoudt deze gegevens, waardoor je bij iedere nieuwe aanmelding en login niet opnieuw de gegevens hoeft achter te laten en je eenvoudig met de uitklapbalk voor de juiste persoon kunt kiezen.
Ik wil mijn geld terug voor mijn activiteit, hoe kan ik hier voor zorgen?
Voor een betaalde activiteit is het mogelijk om tot 4 dagen na aanmelding zonder problemen via je login te annuleren. Daarna is het van belang dat je contact opneemt met de aanbieder en de reden duidelijk maakt. Als dit nog ruim op tijd is en het een legitieme reden is, ontvangen wij een e-mail van de aanbieder met daarin het verzoek het geld naar de inschrijver terug te storten. Wij zullen dit direct in orde maken via het betaalsysteem van iDeal, afhankelijk van de bank kan hier wat tijd overheen gaan.
Ik wil me inschrijven voor een wachtlijst, hoe werkt dit?
Een wachtlijst wordt geactiveerd door de aanbieder, omdat het maximum aantal deelnemers van de activiteit is behaald. Om de eventueel geïnteresseerden toch in beeld te houden, activeert deze aanbieder een wachtlijst. Op het moment dat er een nieuw beschikbare datum komt, worden de mensen uit de wachtlijst hiervan door de aanbieder op de hoogte gebracht. Bij een betaalde activiteit krijgen alle wachtlijstinschrijvers als eerste een mail met daarin de uitnodiging tot deelname en betaalverzoek. Als deze niet binnen 24 uur wordt betaald, wordt de inschrijving opengesteld voor andere deelnemers.
Kost een inschrijving op een wachtlijst geld?
Nee. Je betaalt pas wanneer de inschrijving daardwerkelijk doorgang vindt. Een wachtlijst is in principe geen inschrijving, maar een lijst van namen van mensen die geïnteresseerd zijn in een nieuwe opengestelde datum.
Bij een betaalde activiteit krijgen alle wachtlijstinschrijvers als eerste een mail met daarin de uitnodiging tot deelname en betaalverzoek. Als deze niet binnen 24 uur wordt betaald, wordt de inschrijving opengesteld voor andere deelnemers.
Ik wil graag ruilen van activiteit bij dezelfde aanbieder, hoe regel ik dit?
Neem contact op met de aanbieder en vraag hen om te ruilen. Deze contactgegevens vind je terug in de bevestigingsmail van je inschrijving. Zij kunnen dit eenvoudig in het systeem omzetten. Hiervan krijg je per automatische mail een bevestiging.